Tijdschrift
BRIDGE is a retina multi-purpose WordPress theme built on very powerful and flexible framework by QODE.
agency, ajax, background video, blog, business, clean, creative, fullscreen, mega menu, modern, multi-purpose, parallax, portfolio, responsive, retina
15

Tijdschrift

Ons tijdschrift Stad & Lande verschijnt vier maal per jaar. Elk nummer bevat artikelen over uiteenlopende onderwerpen uit de geschiedenis van stad en provincie Groningen. Daarnaast zijn er vaste rubrieken: de column van Ingeborg Nienhuis, een interview door Boukje Tanja, een boekrecensie door Riemer Janssen en een tentoonstellingsrecensie door Dineke van der Wal. En soms maken we een themanummer.

Inhoud Stad & Lande 2021-4

Voorkant tijdschrift Stad & Lande 2021-4

• Crisis, afschaffingsijver en drooglegging. De Groninger Meikermis in jaren dertig – Henk Werk
  • Groningen als residentie van het graafschap Hessen-Kassel (1637-1638) – Frans Westra
  • Een doodslag met gevolgen – Redmer Alma
  • Een feestdag voor de Koning van Rome – Henk Boels
  • Column: Lezen in de periferie – Ingeborg Nienhuis
  • ‘Overal is spanning, haat en verzet.’ Het oorlogsdagboek van Bets Renkema uit Oldekerk – Joost Eskes
  • Interview met Henk Bolt – Boukje Tanja
  • ‘Geschilderde’ ex librissen en schoolmeesters – Willem Doornbos
  • Recensie: Mythisch Groningen; 50 fabels, feiten en volksverhalen in tekst en beeld – Riemer Janssen
Download hier de Inhoudsopgave Stad en Lande 1992-2018

Losse verkoop

Losse tijdschriften, ook oude jaargangen, kosten €5,50 exclusief verzendkosten en zijn na te bestellen via ons contactformulier.

De redactie bestaat in 2021 uit:

Albert Buursma (eindredactie)
Tineke de Danschutter
Hidde Feenstra
Egge Knol
Harry Perton (eindredactie)
Peter Riem
Emmy Wolthuis-Wagenaar Hummelinck

Kopij

Wilt u publiceren in Stad & Lande, download dan de Auteursinstructie en neem contact op met de redactie: redactiestadenlande@gmail.com.

Advertentie

U kunt ook adverteren in ons tijdschrift. Een advertentie ter grootte van 1/4 van de pagina kost €250 voor een jaar.