Tijdschrift
BRIDGE is a retina multi-purpose WordPress theme built on very powerful and flexible framework by QODE.
agency, ajax, background video, blog, business, clean, creative, fullscreen, mega menu, modern, multi-purpose, parallax, portfolio, responsive, retina
15

Tijdschrift

Ons tijdschrift Stad & Lande verschijnt vier maal per jaar. Elk nummer bevat artikelen over uiteenlopende onderwerpen uit de geschiedenis van stad en provincie Groningen. Daarnaast zijn er vaste rubrieken: de column van Ingeborg Nienhuis, een interview door Boukje Tanja, een boekrecensie door Riemer Janssen en een tentoonstellingsrecensie door Dineke van der Wal. En soms maken we een themanummer.

Inhoud Stad & Lande 2022-3 Themanummer 1672

Cover tijdschrift Stad & Lande 2022-3

• De aanval op Groningen getekend. De kaart van Jannes Tideman uit 1672 – Egbert van der Werff
  • De verhalenkaart uit 1672 – Groninger Archieven
  • ‘Hey Bisschop, noch hefftu Groningen niet’. De rol van vrouwen tijdens het beleg van Groningen – Joël Miedema
  • De Groninger armenzorg en de gevolgen van het beleg – Albert Buursma
  • Het ruiterportret van Von Galen – Egge Knol
  • Interview met Kirsten Bos – Boukje Tanja
  • Toelichting op de belegprent van Frans le Roux – Harry Perton
  • Column: Bevrijd – Ingeborg Nienhuis
  • Vierkante munten uit 1672. ‘Doe sloegh men dees stúcken tot gedagtenis’ – Jan van der Wis
  • Anna van der Horst: een 18e-eeuwse schrijfster over Groningens Ontzet – Rozemarijn van der Wal
  • Recensie: Een Schricklijck Jaer. De oorlog van 1672 in het noordoosten van de Republiek – Riemer Janssen
Download hier de Inhoudsopgave Stad en Lande 1992-2018

Losse verkoop

Losse tijdschriften, ook oude jaargangen, kosten €5,50 exclusief verzendkosten en zijn na te bestellen via ons contactformulier.

De redactie bestaat in 2022 uit:

Albert Buursma (eindredactie)
Tineke de Danschutter
Hidde Feenstra
Egge Knol
Harry Perton (eindredactie)
Peter Riem
Emmy Wolthuis-Wagenaar Hummelinck

Kopij

Wilt u publiceren in Stad & Lande, download dan de Auteursinstructie en neem contact op met de redactie: redactiestadenlande@gmail.com.

Advertentie

U kunt ook adverteren in ons tijdschrift. Een advertentie ter grootte van 1/4 van de pagina kost €250 voor een jaar.