Tijdschrift
BRIDGE is a retina multi-purpose WordPress theme built on very powerful and flexible framework by QODE.
agency, ajax, background video, blog, business, clean, creative, fullscreen, mega menu, modern, multi-purpose, parallax, portfolio, responsive, retina
15

Tijdschrift

Ons tijdschrift Stad & Lande verschijnt vier maal per jaar. Elk nummer bevat artikelen over uiteenlopende onderwerpen uit de geschiedenis van stad en provincie Groningen. Daarnaast zijn er vaste rubrieken: de column van Ingeborg Nienhuis, een interview door Boukje Tanja, een boekrecensie door Riemer Janssen en een tentoonstellingsrecensie door Dineke van der Wal. En soms maken we een themanummer.

Inhoud Stad & Lande 2021-3

Voorkant tijdschrift Stad & Lande 2021-3

• Een Groninger stadsplattegrond uit 1575 – Jan van den Broek en Frans Westra
  • Column: Oud zee(r) – Ingeborg Nienhuis
  • Dollardkanaal had er wél moeten komen – Gerrit Cazemier
  • De toren van Uithuizen – Teun Juk
  • Schilder van de huiselijkheid. Thomas Teekes Oostenga (1812-1865) – Joop van Roekel
  • Interview met Gerrit Kuijk – Boukje Tanja
  • Groningers op miljoenenjacht – Albert Buursma
  • Boekverzamelaars op het Hogeland (1820): Menne Jans Beuckma – Willem G. Doornbos
  • Recensie: Geleefd geloof. Het geloofsleven van boeren en burgers in Friesland en de Ommelanden van Groningen, 1200-1580 – Riemer Janssen

Download hier de Inhoudsopgave Stad en Lande 1992-2018

Losse verkoop

Losse tijdschriften, ook oude jaargangen, kosten €5,50 exclusief verzendkosten en zijn na te bestellen via ons contactformulier.

De redactie bestaat in 2021 uit:

Albert Buursma (eindredactie)
Tineke de Danschutter
Hidde Feenstra
Egge Knol
Harry Perton (eindredactie)
Peter Riem
Emmy Wolthuis-Wagenaar Hummelinck

Kopij

Wilt u publiceren in Stad & Lande, download dan de Auteursinstructie en neem contact op met de redactie: redactiestadenlande@gmail.com.

Advertentie

U kunt ook adverteren in ons tijdschrift. Een advertentie ter grootte van 1/4 van de pagina kost 250 euro voor een jaar.